Hanya Dirimu


Tuhan tolonglah ku 
kerna aku takut kehilangan dia
kerna aku takut dia kan pergi
meninggalkan ku sendiri di sini

Tuhan tunjukkanlah 
apa yang terukir dalam hatinya
jalan mana yang harus ku datangi
agar terlerai semua kusut ini

Tuhan tolonglah ku
pinjamkan kembali dia padaku
pegangkanlah takdir ini untukku
kembalikan dia seperti dulu 


Hadir Dirimu membuat diriku tak keruan
hanya kamu yang mampu membuat  ku terkelu
hanya dirimu yang sering membuat ku keliru
hanya dirimu yang selalu membuat ku ragu-ragu 

Kehadiranmu mampu menggetarkan jantungku
Mengapa kau sering hadir di dalam fikiranku
Apakah kehadiranmu membawa satu makna tersendiri
Yang hanya mampu diketahui oleh hati ini sahaja

Kenapa kau hadir di saat ini
kenapa kau mesti membuat aku keliru
keliru dengan persoalan hati
persoalan yang tak pernah terjawab
dan mungkin tak akan pernah terjawab

Hanya melihatmu saja bisa menggetarkan jantungku
bisakah ku lalui hari-hariku tanpa kamu
hanya Allah sahaja Yang Maha Mengetahui
betapa suramnya hariku tanpa melihatmu

Fikiranku sering menyuruh ku untuk melupakanmu
Tetapi, ianya dihalang oleh hati 
yang takut untuk kehilanganmu

sekarang mungkin aku bisa untuk melupakanmu
tetapi aku harus berkorban
dan merasa kepahitan dan keperihan itu
keliru sama ada rela atau paksa
mampukah aku harungi hari-hariku tanpa kamu?




No comments:

Post a Comment